Dítě v kanceláři. Jak se dostat do kontaktu s malým pacientem?

2022-06-24
Dítě v kanceláři. Jak se dostat do kontaktu s malým pacientem?

Práce s dětmi vyžaduje velkou dávku intuice, empatie a trpělivosti a často také kreativity. Získat důvěru a sympatie malého pacienta může být obtížné, zvláště pokud mu návštěva v ordinaci způsobuje extrémní stres. Existuje však řada technik, které nám mohou pomoci vybudovat vlákno porozumění s naším dítětem. V dnešním článku navrhujeme, jak navázat kontakt s malým pacientem a proč nám to může usnadnit zdravotní oblečení pro pediatry.

 

Co se z tohoto příspěvku dozvíte?

  • Jak navázat kontakt s dítětem-pacientem Proč je v případě dětí interiér ordinace tak důležitý?
  • Jak nám může zdravotní oblečení se vzory usnadnit práci s dětmi?

 

Jak se dostat do kontaktu s malým pacientem? Subjektivní léčba

Nejdůležitější věcí při budování vztahu s vaším dítětem jako pacientem je... si jich všímat. Často se stává, že se pediatři nebo zubaři soustředí pouze na rodiče – vysvětlí mu, co bude vyšetření či zákrok obnášet, protože předpokládají, že to batole stejně nepochopí. To staví malého pacienta do objektivní role a může ho to od spolupráce odradit – a viditelným znakem takové neochoty bude odmítnutí vyhýbat se jakémukoli kontaktu a dotyku. Vyplatí se pokusit se naladit ve chvíli, kdy vstoupí do kanceláře – můžete se jich zeptat na jméno, zeptat se na plyšáka v ruce nebo prezentovat sebe a okolí. Důležitý je jemný, klidný tón a gesta – ukazující, co se říká. Vyplatí se věnovat chvíli tomu, aby se vaše dítě rozhlédlo po kanceláři. Je také dobrým zvykem ukázat nástroje a vybavení, které budeme používat, a stručně vysvětlit, jak fungují. Mohou být například prezentováni jako pomocníci, kteří nám pomohou ulevit od bolesti malého pacienta nebo vyléčit jeho nemoc. A když k tomu přidáme zajímavý, barvitý příběh, upoutáme si pozornost batolete jistě ještě rychleji a navážeme s ním vlákno porozumění.

 

Děti chtějí být upozorněni – oční kontakt

Během vyšetření a přípravy na něj je nesmírně důležité udržovat oční kontakt – jak když na miminko mluvíme, tak když mluví na nás. Je to signál, kterému rozumí i ti nejmladší, projevuje zájem a projevuje pozornost. Když oslovíme malého pacienta nebo posloucháme, co říká, dbejme na to, abychom s ním byli na úrovni, aby se na nás mohl volně dívat. Děti, stejně jako každý dospělý, nemají rády, když je někdo ovládá, takže je velmi důležité sestoupit na stejnou úroveň.

 

Efekt agentury

Co nám ještě může pomoci navázat kontakt s malým pacientem? Stojí za to mu dát do rukou alespoň nějakou „agenturu“ – požádejte o svolení, než něco uděláme, například: Mohu se dotknout vaší ruky? Užitečnou technikou je také zapojení dítěte do pomoci. Můžeme mu nabídnout provádění jednoduchých úkonů, například chvíli držet zařízení. Jde o to, aby se batole aktivně účastnilo studia – samozřejmě co nejvíce – protože díky tomu odvádíme jeho pozornost od stresu či bolesti. Navíc se dítě cítí důležité, všímané a oceňované. A hlavně, budeme-li nadšeně reagovat na každou pomoc a každý splněný příkaz.

 

Přehledný a strukturovaný studijní plán

Nemocnice, klinika nebo zubní ordinace jsou pro dítě často neznámým místem, a tím - znepokojujícím. I jako dospělí pociťujeme často iracionální strach z toho, co je nového, a tak se nelze divit, že malí - pro které je vše nové - v podobných situacích reagují pláčem nebo strachem. Aby se snížila jejich úzkost, stojí za to na začátku návštěvy stručně popsat, jak to bude vypadat: co budeme dělat my a jak nám může dítě pomoci. Pro menší děti se budou hodit názorné pomůcky, které celý postup znázorní, například v podobě komiksu nebo barevných tabulek s obrázky.

 

Jak se dostat do kontaktu s malým pacientem? Zábavou!

Pro dítě se může jakýkoli prostor proměnit v hřiště, dokonce i ordinace. Proto se vyplatí do zkušebního postupu propašovat v rámci možností prvky zábavy. Pokud by se například batole nemělo na okamžik hýbat, můžete ho vyzvat, aby se proměnilo v kámen a odpočítalo do 10. V pediatrické ordinaci poslouží také různé hračky, které odvedou pozornost malého pacienta od bolesti nebo bolesti v krizová situace.nepříjemnost.

 

Přátelský prostor

Na klinikách a odděleních, která pomáhají nejmenším pacientům, je důležitý především přátelský prostor: barevné stěny, nejlépe zdobené obrázky pohádkových postaviček, nábytek přizpůsobený potřebám dětí, jasné hřejivé osvětlení, dekorace dodávají interiéru útulnost .

 

Zdravotní oblečení pro pediatry a zubní lékaře pracující s dětmi

Prvkem, který může pomoci zmenšit vzdálenost mezi lékařem nebo sestrou a dítětem, je také ... oblečení. Bílé pláště jsou rozhodně špatný nápad. Mnohem lepší bude barevné zdravotní oblečení, zejména vzorované zdravotní halenky. Jde o střih určený zejména pro práci s dětmi. Barevné vzory na oblečení přitahují pohledy malých pacientů a pomáhají odvádět jejich pozornost od vyšetření, operace nebo jiných činností. Mohou být také příslovečným ledoborec – záminkou k zahájení rozhovoru s batoletem a způsobem, jak zkrátit vzdálenost. Při vyšetření můžete dítě např. povzbudit, aby počítalo auta viditelná na rukávu nebo vymýšlelo jména pejskům, která mu pomohou na chvíli zapomenout na celou nemocniční obálku.to znamená: jsou pohodlní a funkční. Jsou vyrobeny z úplně stejných materiálů jako jiné druhy oblečení pro práci v nemocnici nebo na klinice. Díky pružnosti a odolnosti těchto typů tkanin zanechávají velkou volnost pohybu a dobře padnou na tělo a vyznačují se také odolností proti roztahování nebo vyblednutí. Jediné, co zdravotní halenky se vzory odlišuje od jednolitě barevných oděvů, jsou barevné, pohádkové potisky. Právě ony nám mohou pomoci snáze navázat vlákno porozumění s malým, nejčastěji vystrašeným pacientem. Někdy se letadlo na rukávu nebo pár usměvavých mazlíčků stane tím, co nakonec prolomí ostych a odtažitost dětí.Zdravotní halenky se vzory pro muže i ženy (nejen pro pediatry!) Najdete na uniformix.cz 

pixel